"Laura, por favor!! Quéééé?! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Laura Haar - WaarBenJij.nu "Laura, por favor!! Quéééé?! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Laura Haar - WaarBenJij.nu

"Laura, por favor!! Quéééé?!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Mei 2017 | Mexico, Playa del Carmen

Laat ik beginnen met.... I love it hier! De mensen zijn aardig, open, behulpzaam, willen graag dat je je geld aan ze uit geeft maar komen ook graag een praatje maken!

"Sales" is een leuk spelletje en ook hier heel herkenbaar. Als je naar Playa del Carmen kijkt is het hetzelfde als Amsterdam, Den Haag of Berlijn alleen is de Mexicaanse sfeer gezelliger en 'warmer'. Mensen kletsen graag en zijn graag samen. Het is leuk om op een terras te gaan zitten en gewoon eens het "gedrag" van de verkopers van bijvoorbeeld 'Tulum tochten' in de gaten te houden. Hoe staan ze, welke taal spreken ze iemand aan, wat is hun reactie richting de potentieel klant bij een nee en hoe koppelen ze dit terug aan hun "collega verkopers"?! Lopen ze met iemand mee, maken ze een opmerking over kleding of komen ze bij de ene klant toevallig ook uit Texas en bij de andere klant zijn ze daar nog nooit geweest en komen ze uit Nederland?! De meesten hebben leuke praatjes in verschillende varianten. 9 van de 10 keer beginnen ze met señora bij mij... als ik negeer en doorloop is de volgende vraag... hablas español... bij een "Si" heb je "gehapt" en hebben ze een ingang... als je wilt kun je hier op straat in 5th avenue de hele avond kletsen met vreemden op straat. Haha!

Soms voelt het een beetje raar of eng om hier alleen rond te lopen. Vooral richting de avonden verschijnen er langzaam op iedere hoek van de straat "beveiligers" (neppe of echte?) of iets wat er op moet lijken. Ook rijden de open politie trucks met open bak achter en de agenten staand achterin flink wat rondes.

Zo zat ik vanmorgen om half 7 in de ochtend in mn uppie klaarwakker op het strand en waren er slechts wat hardlopers en strandjutters en zo kwam ook een oude Mexicaanse meneer naar mij toe gelopen.... hij keek mij aan "Buenos Dias, hablas español?" Ik dacht shit... zal ik ja of nee zeggen? Deze meneer was al behoorlijk op leeftijd. Dus oke... "si señor". 2e vraag... waar kom je vandaan? Hmz... oke... die vraag ook nog... Nederland! "Aaaahhhh Maxiimaaa y Alejandrooooooooo!" Hahahahahaha! "Si señor!" Geweldige lieve oude meneer. Hij keek me aan en zei... "kijk eens... dit is voor jou... ik heb het net op het strand gevonden... voor jou vast leuker dan voor mij... groetjes aan Alejandrooooo en Auf Wiedersehen" en hij vertrok weer verder zoekend op het strand naar schelpen en dergelijke... heel even dacht ik 'opletten Lau, zometeen probeert iemand van een andere kant je telefoon ofzo te stelen' maar deze lieve oude Mexicaanse meneer was alleen en volledig oprecht. Ahhhhh. (Stukje door het water uitgesneden koraal ofzo) geeeen ideeee of dit mee mag naar nederland of de douane dit tegenhoud. Zie foto!

Een tijdje later zat ik op een bankje in de zon met mn telefoon te spelen en kwam er een man hardlopend naar me toe gelopen en stopte voor mijn neus waarop hij me wat vroeg... ik verstond "Laura Por favor" dus ik kijk die man aan en zeg "Quééééé"? Dus hij zegt... nog een keer... "Laura Por favor". Dus ik denk in mn hoofd... hoe de fuck kent die man mijn naam?! Hij wijst nog een keer naar mij en ik zeg "Cómoooo?" Waarop hij zegt... La.... hora... por.... favor.... oooohhhhhhhh Jezus... zeg dat dan duidelijker! Hahaha! (De tiiiijjjjjjdddddd aub).

Dat zijn nog eens andere vragen dan die in het dagelijkse Nederlanse Leven. Haha!

Morgen gaat Crossfit en Fitness Adventure beginnen! Ik heb het schema van de Crossfit.... er is ièdere dag en bijna ieder uur les! Een van de instructeurs is een voor Mexico bekende en belangrijke Crosfitter! Om 10u mag ik me melden bij de gymbox. In de tussentijd heb ik vandaag, mn eerste volledige dag overal rondgewandeld in Playa del Carmen, ruim 17km gewandeld en ook meteen ervaren hoe HEEEEEET het hier tussen 1 en 3 is. Iedereen gaat dan naar "standje" overleven in hangmat met "algo para tomar". Lol.

In de bijlage heb ik nog een foto kunnen maken vandaag vlak voor de Walmart van de gele ijzeren "afrembulten" waarover ik schreef. Meteen nog een reden waarom de Mexicaanse (Amerikaanse) autos over het algemeen behoorlijke "dikke" autos zijn. Haha... ze moeten die bultjes overleven. Onze fiat puntos en kevertjes zouden deze dingen niet leuk vinden! Weet je wat ook grappig was... ik raakte in gesprek met iemand van de duikinstructeurs die echt een dikke truck parkeerde voor het hostel. Dus hij zei... "ik mag hier eigenlijk niet staan". Als reactie zei ik "ok zometeen krijg je een ticket van de politie". Hij moest lachen, hij zegt... in Mexico krijg jij geen tickets... de politie neemt jouw "kentekenplaten" mee bij verkeersovertreding fout parkeren en je mag betalen om ze terug te krijgen... maar guess what... ik heb ze er zelf al afgehaald. Aha... okay... ik dacht... meer niet vragen!

Dus... ik ben ingeburgerd! Morgen bij de Crossfit ga ik lotgenoten ontmoeten! Hier in het hostel alleen doorreizigers uit Frankrijk, Australie, Zweden, Cuba, Engeland, Guatemala, Noord Amerika etc. etc. etc. Super gezellig! Het hostel doet er tevens álles aan om het iedereen naar hun zin te maken. De sfeer is ontzettend goed, geen geschreeuw, geen super harde muziek, veel lounge mogelijkheden met algo para tomar. Tevens is alles supersupermegaschoon. Er ligt NERGENS zooi op de grond, geen glazen overal, geen bierrommel, kamers super schoon en blinkend en iedereen krijgt gewoon handdoeken en beddegoed. Je zou niet denken dat dit een hostel is... voldoet bijna aan eisen Hotel als je het mij vraagt. Beveiliging keurig, personeel vriendelijk, worden excursies georganiseerd, ontbijt is inbegrepen.... zo kan ik nog wel even doorkletsen... maar dat ga ik niet doen! Ik ga douchen, netflixen met zn allen en slapen! Morgen... sport... sport... sport...! Om 10u... dan is het nog te doen met de temperatuur... hmmmmzzzz....

Adiós!!

(Nu hopenlijk in 1 update goed en niet weeeeeer steeds uploadfout!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Laura

test

Actief sinds 11 Maart 2017
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 9104

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 30 Mei 2017

Vamonós Mx!

Landen bezocht: