Livin the good life! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Laura Haar - WaarBenJij.nu Livin the good life! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Laura Haar - WaarBenJij.nu

Livin the good life!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Mei 2017 | Mexico, Playa del Carmen


Daar gaan we weer! Updateeeeee! En terwijl ik dit aan het schrijven ben gebeuren er zoveel dingen hier, haha! Ik sla zoveel mooie momenten op in het notitie gedeelte van mijn telefoon maar soms kan en wil ik de tijd niet vinden om erover te schrijven om gewoon van het moment hier te genieten!
Langzaamaan leer ik ook de Mexicaanse cultuur wat meer kennen en komen de 'zoetsappige stories' in de rondte hier! Haha.. sommige dingen moet je 'zien' of meemaken om te begrijpen en zijn leuker om later nog eens over te vertellen! Daarnaast word ik gelukkig nog maar met een frequentie van 2 tot 4x per dag belast met Musquito presents so that is actually also going quite well. Maar bij de uitroep "kutmug!!" Komt er toch nog altijd een leuke reactie van een van de dames die Nederlands verstaat "you know Laura... maybe you should just wash yourself once in a while.."

In de categorie "La Hora por fa, Laura por fa" had ik afgelopen week nog 2 leuke taalstommiteiten. Ik was aan het kletsen met een van de mannen hier in het hostel waarop hij zei... hoe heet jij eigenlijk... "I am Frank but with an o." Dus... ik keek hem aan... stak mijn hand uit om mezelf voor te stellen en zei... "So... your name is Fronk? I am Laura!" Dus.... je begrijpt wel wat na een geweldige paar seconden van stilte gebeurde... "Fronk? Noooo.... my name is Franko!" Hahahaha! Hoe dom kan ik zijn. Hahaha.... later die avond had ik de meiden verteld over wat mn blunder was met deze gast en toen we in het hostel terug kwamen was die gast er natuurlijk ook... waarop de meiden zeiden... "so... you must be Fronk" hahahaha!

Dit overkomt alleen mij toch?

Toen ik later in de middag een Personal training sessie had met jaaa... ik moet het zeggen... een super knappe argentijnse 'mexicaan'... gaf hij aan dat hij vaak in het weekend naar Isla Mujeres ging en als ik meewilde moest ik dat maar aangeven... kon zo mee gaan... maar toen kwam er een "hee weet je wat je eigenlijk ook moet zien?!"- Opmerking... dus ik zei... "No... dime?!" (Argentijnen spreken SUPERMEGASNEL spaans en heel binnensmonds... aaneengesloten-met-de-woorden!) Ik verstond... "je moet gaan naar GUACALAAA".... guacala is als YUK! VIES! in het spaans/mexicaans... dus hij begon super hard te lachen en herhaalde nogmaals... "Nee je moet gaan naar Bacalar." Waarop ik hem even aankeek en ik kon het niet laten... "Oye wey (gast)... ik ben niet bekend hier met de steden... ik versta weer Gualaca... hoe kan ik naar Guacala toe?" Noooo Laura! BA-CA-LARRRRRRRRRRRRRRR. Aha okey I get it! Hahahaha! De sfeer was weer gezet!

De sfeer is zo leuk in dit hostel... je maakt zoveel dingen mee en mensen hebben allemaal hun eigen humor... "Are you a blondie? Like a lion? Wauww... so not brown or red? Am I gonna have your facebook you bitch? Its not official if its not on fb." Soms lijkt de manier waarop sommigen met je praten alsof ze je al jaren kennen. Ook looks worden hier uitgebreid besproken. Zo bestaat "ons groepje" nu uit een Iranees, een Libanees, een Canadees, een Guatema'lees', een mexicaan en een Argentijn en zei een van de mannen... "Neu... ja ik ben hier ook voor de vrouwen, bij ons (Libanon) zijn ze allemaal van plastic en zien ze er hetzelfde uit... ik herken mijn eigen zus niet eens meer." Een van de Nederlandse dames ligt goed in de markt bij de argentijnen/mexicanen hier en vanaf het moment dat ze erover vertelde, roept er iemand anders tussendoor "no you are shitting me, where did you find that guy, I am on Tinder all day!" 

Playa is super toeristisch en zo kan ik me ook goed voorstellen dat ondanks ze hier leven van toerisme ze er soms ook wel klaar mee zijn. Zo zijn ze bij de kassas van de "wallmart" niet echt vriendelijk meer en schreeuwen ze echt.. "Pase... pase delante!!" (Next!!!) Ook staat er bij iedere kassa een extra cassiere die je producten voor je inpakt in plastic tasjes maar als je ze geen extra peso in het tipbakje achterlaat kan er geen lachje vanaf en proberen ze bij de uitgang zoveel mogelijk toeristen nogmaals te controleren met bon en hun tasjes. Over het algemeen zijn ze hier wel super open en aardig en willen ze overal bij helpen maar "I can go to mexico by myself so I will be ok." Het gevaar van "alleen" reizen is dat je moet opletten niet in andermans plannen of problemen involved te raken. Vooral lekker je eigen plan blijven trekken en niet te lang wachten op of met anderen. Zo zijn er ook veel reizigers die denken dat ze alles van anderen kunnen lenen of gebrGebruiken. De eerste paar keer vind je dat nog okey maar je leert snel genoeg te zeggen.. "nee ga je eigen spullen maar kopen." En sommigen blijven het toch proberen... "yeah but I am broke, I can only buy water". Dan ben je hier niet op de juiste plek en moet je naar huis gaan gast! Doei! Soms mag je hier best even een beetje Nors- Rude- Direct- Duidelijk- Nederlands zijn, anders snappen sommigen het niet. 

Afgelopen zondag morgen heb ik een Sunrise Paddle boarding gedaan op de zee. Dit was zo gaaf. Natuurlijk kwam meneer Argentijn Mexicaan te laat en was de groep al weg... maar als ik het aan durfde met een kleine uitleg de zee op te gaan dan zouden we samen gaan... ja hoor... ik ga wel... zo moeilijk kan het toch niet zijn? Nou... ik zat nog geen 2 minuten op mn plank of ik donderde er al af... Plons! En niet alleen een keer zeg maar... dus dat was lang leve de lol! De eerste 50m is de zee echt vies maar daarna... wauw! Zoooo supeeerrrr helder en mega schildpadden!! Ze zwemmen gewoon hier!

Samen met Daisy ben ik een dag wezen uithelpen bij SOS el Arca. Een asiel uit playa d carmen die Mexicaanse straathonden opvangt, opknapt en begeleid naar een volgende baas. We hebben 2 fietsen gehuurd en zijn naar het dierenasiel gefietst. Hier zaten op dat moment zon 225 honden en precies op het moment dat wij daar waren werd er nog een kleine zielepoot vol vol vol vlooien en met aan elkaar gegroeid rasta haar binnen gebracht. Nadat wij als een dolle met zon 60 honden gezwommen, geknuffeld, gewandeld hadden mochten wij deze kleine meneer wassen, knippen, ontvlooien en weer ff aantoonbaar maken. Ook mochten we zijn naam bedenken en daar waren we het snel over eens.... een oerhollandse naam... Sjonnie! Waarschijnlijk gaan we vanmiddag nog even terug om te kijken hoe het met Sjonnie is en om even met ze te spelen en zwemmen. 

Vandaag ben ik precies halverwege mijn tijd hier en ik weet nu al dat dat eigenlijk veel te kort is. Ik probeer zoveel mogelijk mijn sportactiviteiten in de ochtend te doen tussen 5 en 10u smorgens! Ja dat is vroeg... maar ik ben toch dagelijks vroeg wakker hier. Een van de managers van het hostel is ook zon 'actieveling' en vindt het ook heerlijk smorgens mee te gaan naar de gym en de sunrise paddle. Zijn collegas zeggen smorgens vol trots... "you are way too active in the morning guys" en gaan zelf pas om 5u slapen. Haha! Hardlopen in Mexico in de ochtend als Nederlander? Forget it! Gister ochtend ging ik rond half 7 smorgens en dat was zelfs al veel te laat. Na 2km liep het water echt als een waterval uit elke porie van mn lichaam. Omg! Hoe doen ze dat hier?! Sporten in nederland... ja daar ga je van zweten... maar sporten in Mexico... daarmee kan je een zwembad met water vullen!

2 dagen geleden was er een ENORME knal hier smorgens waarbij vrijwel direct de helft van het personeel de straat op vloog.... het bleek een kortsluiting in de stroomkabels... en het is knap maar werd dezelfde dag nog opgelost.... loos alarm dus, gelukkig! Ook de eerste tropische regenbui heeft zich gemeld. Rennen op chanclas in de stromende regen kan niet... want die zijn super glad. Je ziet dan ook overal mensen op blote voeten rennen met hun slippers in hun handen terwijl de afvoerbuisjes enorme stralen warm (!) Water uit komen van de regen. 

Voor deze week heb ik nog wat sportactiveiten, 3 cenotes, cozumel en het behalen van mn duik Padi op de planning staan. Volgende week... laatste week dus nog even goed over nadenken... time flies when having fun!

Saludos de Mexico! 

  • 18 Mei 2017 - 08:19

    Laura Van De Haar:

    Foto's komen morgen! Geen upload hier! X

  • 18 Mei 2017 - 08:25

    Maud:

    Lekker ervan genieten Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Laura

test

Actief sinds 11 Maart 2017
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 9102

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 30 Mei 2017

Vamonós Mx!

Landen bezocht: