Allemaal Laura's! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Laura Haar - WaarBenJij.nu Allemaal Laura's! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Laura Haar - WaarBenJij.nu

Allemaal Laura's!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Mei 2017 | Mexico, Playa del Carmen

Het is een komen en gaan op "mijn" kamer; Amerikanen, Ozzies, Peruanen, Chinezen, Mexicanen, Argentijnen, Israeliers, Muggen, Fransen, Canadezen, Nederlanders, Chilenen, Colombianen, Duitsers, Surinamers, Senegalezen, Spanjaarden... bijna zeker dat alles wat nog niet geweest is nog zal komen!

Ik herken mezelf in veel van de mensen (kletsen, openminded, georganiseerd) en het is super interessant om hun "past" beter te leren kennen. Zo vertelde een van de dames (ik ga geen namen noemen want sommigen heb ik op fb toegevoegd) uit Canada hoe ze in Mexico 7 jaar lang als advocate had gewerkt maar ondanks het super salaris altijd "bang" was en moest zijn (!!) als ze een case won, omdat ze nooit wist voor watvoor mensen ze kwam te staan in Mexico en je hier als advocate non native nooit helemaal veilig zou zijn. Daarom besloot ze een jaar te gaan reizen door Mexico en dan haar werk in Canada weer op te pakken.

Een andere man uit Israel vertelde hoe hij van fotografie zijn levenswerk had gemaakt door met zijn reizen over de hele wereld zoveel "volgers" te creeren dat hij kon leven van de opbrengsten uit zijn volgers.

Super cool om in een hostel als deze te zitten... zo kom je nog eens ergens! Een van de dames hier in het hostel zal komende week starten met werken op een all inclusive luxe resort... als het even lukt kan ik mooi een dag mee gaan zwemmen daar! Zo heb ik zelf contacten gelegd met 2 dogshelter organisaties die in Mexico straathonden van de straat ophalen, "oplappen", en de honden begeleiden naar een nieuw thuis... de eerste organisatie PAR is op dit moment helaas te druk... de 2e staat enorm open voor volunteers en zit met 250 honden die ze verzorgen... dus ook project straathonden Laura zal met SOS el Arca een verhaal krijgen in Mexico....!

Ondertussen ga ik tussendoor braaf sporten en probeer ik links en rechts de muziek te shazaamen zodat ik met wat bagage naar huis kan over 2 weken... ja... de eerste week sluit ik morgen ochtend om 6u af met een Sunrise Paddleboard samen met de manager van het Hostel! Dit, Mexico, voelt als de perfecte plek om volledig tot rust te komen en even weg te zijn uit de nederlandse "ik regel het wel" cultuur. De mensen die ik spreek, de dingen die ik doe en meemaak, het eten dat ik eet, de atmosfeer en het mooie weer... vandaag was er zelfs 10 minuten WARME regen! Heerlijk!

Mexico heeft veel gezichten en ik ben blij met de kant die ik hier langzaamaan beter leer kennen!

Tijd om te gaan slapen!

Bye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Laura

test

Actief sinds 11 Maart 2017
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 9085

Voorgaande reizen:

06 Mei 2017 - 30 Mei 2017

Vamonós Mx!

Landen bezocht: